A „stílusos” fodrász
Mindenki keresi önmagát, saját egyéniségét. Vannak, akik ösztönösen, s vannak, akik tudatosan alakítják a stílusukat. Akad olyan, aki a belső értékeket helyezi előtérbe, és akad, aki inkább a külcsínre fektet kiemelt hangsúlyt. A siker mindenképpen az összhatásban rejlik. A fodrász feladata ezt megtalálni.
A fodrász számára létkérdés a megjelenése, a viselkedése és a kommunikációja. Munkája során az emberekkel, a vendégeivel az átlagnál sokkal közelebbi kontaktusba kerül. Tehát lényeges szempont megtalálnia a harmóniát.
Sok stílus és divatirányzat létezik. A stílusát, divat irányát mindenki maga döntheti el. A fodrász azonban motiválja a vendégkörét, azaz, olyan kört alakít ki az üzletében, amilyen ő maga. A fodrász legjellemzőbb stílusjegye a frizurája, ami példaértékű a vendégei, a környezete számára. Alapvető, hogy ápolt, egészséges, a formája pedig trendi, egyéni legyen. Az öltözéke kövesse a hajviselet stílusát.
A stílusos fodrász munkájával is kitűnik, legyen az a munkahelye, vagy épp a színpad. Munkáit a divatos, egyénre szabott snittek fémjelzik. Az alkotásán látszik a tudatosság, pontosság, és akár a bravúros megoldás sem hiányzik a kelléktárából.
Természetesen ehhez elengedhetetlen a sok gyakorlás, a tapasztalat és az újdonságra való igény. Figyelemmel kell kísérni a divatvilág és ezen belül is fokozottan a hajtrendek alakulását. Számtalan információs csatorna van, így nehéz kiszűrni és összerakni azt az éppen aktuális hajkollekciót, amit el szeretne, és el is tud adni.
A stílusos fodrász munkahelye és felszerelése is árulkodó az elképzeléséről, igényességéről. Nem mindegy, hol, mivel és milyen hangulatban követi el műveit. A mai szalonmunka nem a fecsegésről, a dumapartiról szól. Ugyanakkor a szakmaiságot „köríteni” is kell, mások számára tetszetősen és érthetően fel kell öltöztetni. A helyes kommunikáció elengedhetetlen kelléke a fodrásznak…
A tudatos és pontos forma- és színvilág kialakítás mellett lényeges a vendégek hajminőségének fenntartása, szükség esetén javítása valamint formázása. A formázáshoz használatos styling termékpaletta igen széles, így lényeges ismerni a választott termékek összetételét, hatását, a felhasználás módját.
Hogy milyen terméket használunk, illetve ajánlunk, a frizura szabja meg. Korunk elvárásai a termékektől a fényhatás (mattól az extra fényig), a ragacshatás (lágytól a keményig), a volumenmérték, az illathatás és a színvédelem.
A styling termékeknek az egyenesítésnél és a hullámosításnál is kiemelt szerep jut. Az egyenesítők feladata a hővédelem, a hidratáció és a nedvességtaszítás. A hullámosítók feladata a hidratáció, a hullámok tartása és a rugalmas hatás elérése.
A stílusos fodrász „felismeri” a vendég hajéletének szerepét és ennek megfelelően javasol a frizura forma és szín kialakítására, az otthoni elkészítésre és a styling termékek használatára vonatkozóan.
Végül, de nem utolsó sorban, amit üzenetnek is szánok: a jó szakember elfogadja a környezetét és a fodrász társait, és tisztelettel van irántuk. Úgy gondolom, hogy a stílusos, jól képzett fodrász példa értékű az emberek, a jövő fodrász generációja számára.
Krizsán Győző
1984. óta tevékenykedik a szépítőiparban. Törekvése a szórakoztató szépítészet, a mesteri hajmunka, a hangulatos vendéglátás-kiszolgálás. 2001. nyarán felépítette az Európában is egyedülálló Fodrász Hajót, amely a Dunán képviseli a szépítészetet, a vendéglátást. Fodrászképzései célja a ma és jövő alap, kreatív és látványfodrász tudományának tanítása.
Forrás: atedivatod.hu